בימים אלו, מומלץ לכל עסק קטן להתמקד בשימור הלקוחות שלו. שימור לקוח משמעותו בנייה וביסוס הקשר עימו, הן בהיבט העסקי והן בהיבט האישי. אלו מגדילים את שביעות הרצון של הלקוח.
למה לשמר את הקשר עם הלקוחות?
- משום שלקוח מרוצה רוכש בהיקף גדול ולעיתים תכופות יותר, הוא ממליץ לחברים ולמכרים שלו ולמעשה מייצר לעסק שלנו הכנסות נוספות.
- משום שכדי לייצר תוספת של 1,000 ש"ח הכנסות מלקוח חדש, עלינו להוציא פי 7 יותר בהשוואה ליצירת 1,000 ש"ח הכנסות נוספות מלקוח קיים.
איך משמרים את הקשר עם לקוחות-
- ראשית בנו מאגר של הלקוחות שלכם. אנו ממליצים לחלק את הלקוחות ל 3 קבוצות:
- לקוחות פעילים שרכשו לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.
- לקוחות שלא רכשו בשנה האחרונה.
- לקוחות שלא רכשו אצלנו למעלה משנתיים.
- השלב השני הוא לגבש תוכנית הצעות לכל אחת מהקבוצות:
- נסו להתאים במידת האפשר את ההצעה ללקוח. כלומר הציעו למשל ללקוח פעיל לרכוש כמות מוגדלת בהנחה מיוחדת. כדאי להשקיע זמן ומחשבה לגיבוש הצעות ספציפיות לכל לקוח, המותאמות לפרופיל שלו ולהרגלי הרכישה שלו.
- השקיעו בלקוחות פעילים יותר ממה שאתם משקיעים בלקוחות לא פעילים.
- הציעו ללקוח הצעות אטרקטיביות שלא יוכל לסרב להן.
- הדגישו את המוצרים והשירותים החדשניים שלכם.
- פנו ללקוחות שלכם בטלפון, במייל, בניוזלטר או ב SMS והציעו להם את ההצעה המיוחדת. עשו זאת באופן קבוע אך לא לעיתים תכופות מידי. פעם בחודש חודשיים זה בסדר.
- השקיעו בבנייה ובביסוס הקשר האישי:
- ברכות לימי הולדת באמצעות משלוח פרח/ טלפון/ SMS/ גלויה.
- כשהלקוח מגיע לעסק, נסו להכיר אותו ואת הסיפור האישי שלו ולהתייחס למה שתשמעו בהמשך. חשוב שתהיו כנים ואותנטיים. " אני מקווה שאשתך החלימה כבר ממחלת השפעת" / "מה שלום הילדים בבודפשט-" הן שאלות המוכיחות התעניינות אמיתית בלקוח שלכם.
- השקיעו בשירות אישי, היענו לכל בקשה של הלקוח בחיוך ובנעימות, עשו מעל ומעבר כדי שהלקוח שלכם יהיה שבע רצון.
למה לשמר את הקשר עם הלקוחות?
- משום שלקוח מרוצה רוכש בהיקף גדול ולעיתים תכופות יותר, הוא ממליץ לחברים ולמכרים שלו ולמעשה מייצר לעסק שלנו הכנסות נוספות.
- משום שכדי לייצר תוספת של 1,000 ש"ח הכנסות מלקוח חדש, עלינו להוציא פי 7 יותר בהשוואה ליצירת 1,000 ש"ח הכנסות נוספות מלקוח קיים.
איך משמרים את הקשר עם לקוחות-
- ראשית בנו מאגר של הלקוחות שלכם. אנו ממליצים לחלק את הלקוחות ל 3 קבוצות:
- לקוחות פעילים שרכשו לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.
- לקוחות שלא רכשו בשנה האחרונה.
- לקוחות שלא רכשו אצלנו למעלה משנתיים.
- השלב השני הוא לגבש תוכנית הצעות לכל אחת מהקבוצות:
- נסו להתאים במידת האפשר את ההצעה ללקוח. כלומר הציעו למשל ללקוח פעיל לרכוש כמות מוגדלת בהנחה מיוחדת. כדאי להשקיע זמן ומחשבה לגיבוש הצעות ספציפיות לכל לקוח, המותאמות לפרופיל שלו ולהרגלי הרכישה שלו.
- השקיעו בלקוחות פעילים יותר ממה שאתם משקיעים בלקוחות לא פעילים.
- הציעו ללקוח הצעות אטרקטיביות שלא יוכל לסרב להן.
- הדגישו את המוצרים והשירותים החדשניים שלכם.
- פנו ללקוחות שלכם בטלפון, במייל, בניוזלטר או ב SMS והציעו להם את ההצעה המיוחדת. עשו זאת באופן קבוע אך לא לעיתים תכופות מידי. פעם בחודש חודשיים זה בסדר.
- השקיעו בבנייה ובביסוס הקשר האישי:
- ברכות לימי הולדת באמצעות משלוח פרח/ טלפון/ SMS/ גלויה.
- כשהלקוח מגיע לעסק, נסו להכיר אותו ואת הסיפור האישי שלו ולהתייחס למה שתשמעו בהמשך. חשוב שתהיו כנים ואותנטיים. " אני מקווה שאשתך החלימה כבר ממחלת השפעת" / "מה שלום הילדים בבודפשט-" הן שאלות המוכיחות התעניינות אמיתית בלקוח שלכם.
- השקיעו בשירות אישי, היענו לכל בקשה של הלקוח בחיוך ובנעימות, עשו מעל ומעבר כדי שהלקוח שלכם יהיה שבע רצון.
יועצת ומלווה עסקים קטנים.
לאחר 18 שנים בתפקידי ניהול בכירים / סמנכ"ל בחברות ישראליות ובינלאומיות מובילות, מיישמת בהצלחה מזה 7 שנים את הידע והניסיון של הבינלאומיים והגדולים בעסקים קטנים.
http://www.patentmarketing.biz
לאחר 18 שנים בתפקידי ניהול בכירים / סמנכ"ל בחברות ישראליות ובינלאומיות מובילות, מיישמת בהצלחה מזה 7 שנים את הידע והניסיון של הבינלאומיים והגדולים בעסקים קטנים.
http://www.patentmarketing.biz